Flicka som spelar fiol
Foto: @blanche - stock.adobe.com

Instrumentalister och sångare

Tycker du om att spela instrument eller sjunga? Då är du välkommen att vara med och spela och sjunga i våra gudstjänster tillsammans med andra.

Instrumentalister

Spelar du något instrument och tycker att det skulle vara roligt att musicera tillsammans med andra instrumentalister på gudstjänster i kyrkan?

Det ger större sångglädje och gemenskap när många hjälps åt att utforma gudstjänsterna musikaliskt. Därför arbetar vi i Onsala församling med att låta många sångare och instrumentalister stötta församlingssången. Du behöver inte vara en klippa på ditt instrument för att kunna delta.

Du kan också vara med och spela i något av våra lovsångsteam.

Lovsångsteam

Lovsångsteamen förgyller onsdagsmässorna och lyfter lovsången. Varje team består av musiker och sångare.

Stödsångare

Våra stödsångare är värdefulla. De har övat in gudstjänstens sånger och psalmer och hjälper till med att leda sången under gudstjänsten. När vi inte har körmedverkan på gudstjänsterna så hjälper en liten grupp stödsångare till med att leda psalmsången och vara försångare i vissa sångpartier.

Intresserad?

Är du intresserad av att vara med kontaktar du Robert Stenborg, robert.stenborg@svenskakyrkan.se, tel 0300–56 95 13, mobil 0767-74 73 32.