Foto: Josefin Casterud/IKON

Små barn

Ditt barn är välkommet till församlingens alla grupper för våra minsta barn. Vi försöker ha det roligt tillsammans och samtidigt förmedla den värme och trygghet som finns i kristen tro.

Välkommen till lekplatsen

Varje vardag bjuds det på kaffe på lekplatsen bakom församlingshemmet. Välkommen!

Öppen förskola

Välkommen till öppna förskolan i församlingshemmet. Vi träffas fredagar kl 9-12.
Kl 9-10 Fralla och kaffe
Kl 9-11 Lek och pyssel
Kl 11.10 Sångsamling med bibelberättelse i lekkyrkan på lekplatsen
Kl 11.30 Korv med bröd på lekplatsen
Alla barn under 6 år är välkomna tillsammans med mamma, pappa eller någon annan vuxen. Vill du veta mer om öppna förskolan, kontakta Marianne Pleijel, marianne.pleijel@svenskakyrkan.se , tel 0706–12 57 14.

Noas Ark

Noas Ark är Onsala församlings djurgård. Här får barnen träffa får, getter, höns, grisar, kaniner och hästar och lära sig att ta hand om dem på ett ansvarsfullt sätt. Noas Ark är öppet för allmänheten torsdagar kl 9–12.
Läs mer om Noas Ark

Kyrkans barntimmar

Fredag förmiddag kl 9.30–11.30 träffas församlingens barntimmegrupp på Noas Ark. Barn mellan fyra och sex år är välkomna att vara med. På barntimmarna har vi lek, sång och tid att prata med varandra om Bibeln. Vi matar också djuren på Noas Ark. Vill du veta mer om kyrkans barntimmar, hör av dig till noas.ark@svenskakyrkan.se eller telefon 0300-299 68.

Ett barn ritar med kritor på ett papper.

Ha kyrka hemma med barnen

Om inte barnen kan gå till kyrkans barngrupper, kommer kyrkan hem till dig!

Förskolegrupper är välkomna på besök

Under året arrangerar vi pysselförmiddagar, julsamling, påsksamling och gårdsfest för Onsalas förskolor. Vill du veta mer eller boka en dag? Kontakta Susanne Hallman, susanne.hallman@svenskakyrkan.se, tel 0767-74 00 78.