Kvinna spelar trummor
Foto: Ulrika Tönnäng

Sjung i kör

Lovsång eller klassiskt, nybörjare eller notvan, ung eller gammal. I Onsala församling finns en kör just för dig.

Musikgudstjänster

Varmt välkommen till musikgudstjänsterna i Onsala kyrka.

Instrumentalister och sångare

Tycker du om att spela instrument eller sjunga? Då är du välkommen att vara med och spela och sjunga i våra gudstjänster tillsammans med andra.

Orgeln i Onsala kyrka

Orgelpipor
Orgelpipor Foto: Gustaf Hellsing/IKON

2015 invigdes Onsala kyrkas nya orgel. Söderlingsfasaden från 1841 och delar av orgelhuset finns kvar sedan tidigare, men nästan allt innanför väggarna har bytts ut. Orgeln har tre manualer, 1812 pipor och är byggd på Tostareds orgelfabrik. Orgeln har ett mekaniskt spelbord på läktaren och ett flyttbart spelbord i koret.

Orgeldisposition

Orgelelever

Orgel är ett fantastiskt instrument att spela och i Onsala församling har vi orgelelever i olika åldrar. Eleverna lär sig klassisk musik, ackordspel och psalmspel.