Foto: Alex Giacomini/IKON

Konfirmation

Konfirmation handlar om kristen tro. Och kristen tro handlar om livet och allt som livet rymmer: dig och kompisarna, kärleken och tron, Jesus och Gud.

Vill du veta mer om kristen tro och meningen med livet - då är konfirmation i Svenska kyrkan något för dig.

Under konfirmationstiden får du upptäcka och lära dig mer om Gud, Jesus och kyrkan, men också om livet, kärleken och dig själv. Du får möjlighet att fundera kring stort och smått tillsammans med andra. Konfirmation är så mycket. Det är skratt och allvar, läger och andakt, nära vänner och nya vänner.

Konfirmandtidens höjdpunkt och avslutning är konfirmationsgudstjänsten. Då samlas vi till fest och glädje i kyrkan tillsammans med släkt och vänner.

Ett minne för livet