Ett stort gäng ungdomar håller om varandra om axlarna där de står utomhus i solnedgången
Foto: Svenska kyrkan Malmö

Ungdom

I Bunkeflo Strandkyrka finns ungdomsgruppen Quben för dig som är 15 år och äldre. Kyrkan erbjuder också dig som går i årskurs 8 konfirmation.

Ungdomsgruppen Quben i Bunkeflo Strandkyrka

Quben är en ungdomsgrupp för dig som är 15 år och äldre. Gruppen träffas på söndagar kl.18 under terminstid i Bunkeflo Strandkyrka. Alla som kommer till ungdomsgruppen är med och bestämmer vad gruppen ska hitta på. Ofta blir det fika, snack, mys, pizza- och spelkvällar och ibland åker gruppen iväg på läger. Du behöver inte föranmäla dig, det är bara att dyka upp.

För mer information, kontakta Adam Illi.

Konfirmander i vita kåpor som hoppar

Att vara konfirmand

Tänk dig att få fundera över livet och Gud tillsammans med andra. Att vara konfirmand i Svenska kyrkan är en sådan möjlighet. Du får spännande upplevelser och nya perspektiv på livet. Här finns utrymme för dig och dina tankar. Sugen på att vara med?Läs mer om vad det innebär att konfirmera sig.

Ungdomskörer

Närbild på en kvinna som står upp med knäppta händer i en kyrka. Fyllda kyrkbänkar syns suddigt i bakgrunden.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

I Svenska kyrkan Malmö finns det flera ungdomskörer med olika inriktningar att välja på. Vissa körer riktar sig bara till tjejer, andra är blandade. Ofta tillämpas provsjungning.

Bunkeflo Strandkyrka
Heliga trefaldighetskyrkan
Hyllie kyrka
Kirsebergskyrkan
Limhamns kyrka
Oxie kyrka
S:t Andreas kyrka
S:t Johannes kyrka (Vegakören)
S:t Matteus kyrka (S:t Matteus ungdomskör)
S:t Petri kyrka (S:t Petri Ungdomskör/SPUK)
Tygelsjö kyrka

Illustration av tre tjejer där två står tillsammans och en utanför.

Nätvandrarchatten

Nätvandrarchatten är till för dig som är 12-25 år. Du är välkommen att prata om det som känns svårt och jobbigt för dig, eller bara småprata med en trygg vuxen. De som chattar är personer som jobbar i Svenska kyrkan. Alla har tystnadsplikt och du är helt anonym.

Svenska kyrkan ungas logotyp

Svenska kyrkans unga

Svenska Kyrkans Unga är en öppen gemenskap av barn och unga som vill upptäcka och dela kristen tro. Bli en del av gemenskapen du också!

En grupp ageravolontärer. En ung kvinna talar i en magafon.

Ageravolontär

Är du ung vuxen och vill engagera dig för internationella rättvisefrågor? Vill du vara med och påverka orättvisa strukturer? Då ska du bli Ageravolontär!

En grupp ungdomar med vänskapsarmband står i en klunga med händerna i mot mitten.

Ansök till utbytesprogrammet

Utbytesprogrammet är för dig mellan 18 och 30 år. Dela vardagslivet, och engagera dig i kyrkan och samhället under tre månader i Filippinerna eller Tanzania. Sista ansökningsdag är 15 mars.

Några glada ungdomar står utomhus.

Bli volontär i en församling

Du som är 18–25 år kan göra praktik i en församling under ett läsår. Du får göra en insats för medmänniskor inom Svenska kyrkan och dela en församlings liv, tro och verksamhet. Som praktikant ingår du i programmet Ung resurs.