Öresundsbron maj 2020 med vågbrytare i sten i förgrunden

Limhamns kyrka

Limhamns kyrka finns där havet möter staden. Här bor gemenskap, omtanke och trygghet. En öppen mötesplats för tro, hopp och kärlek som inte gör skillnad på människor. Limhamns kyrka tillhör Limhamns församling, där även Bunkeflo kyrka, Bunkeflo strandkyrka, Tygelsjö kyrka och Västra Klagstorps kyrka ingår.

Limhamns kyrkmagasin Genombrottet

I det här numret gör vi ett besök på BVC, där de allra flesta barn passerar under sina första fem levnadsår. Vi tar även en titt på Barnkonventionen och hur man jobbar för att barnens röster ska bli hörda. Och så får vi en inblick i hur det kan kännas att vara på gränsen mellan barndom och ungdom och samtidigt tampas med sorgen efter att ha mist sin mamma.

Fly on the wings of love

Eurovisionkonsert med Vox Linnaea och band

Vi i universum - barnkörskonsert

En del av Kungliga Musikaliska Akademiens kompositionsprojekt Ny musik för unga röster med Aspirantflickkören och Gosskören från S:t Petri, Barnkören och Storkören från Limhamn och musiker.

Brudpar i hästdroska utanför Limhamns kyrkas entré

Drop-in-vigsel 6 juni kl. 12-16

Har ni bestämt er för att gifta er? Välkomna då till drop-in-vigsel i Limhamns kyrka! Ni behöver inte boka något i förväg. Det ni behöver ha med er är en giltig hindersprövning från Skatteverket och ringar att växla med varandra. Minst en av er ska tillhöra Svenska kyrkan.

Svar på några vanliga frågor

Risgryn eller konfetti? När är kyrkan öppen öppen? Får man ta hunden med sig? Här finns svaren på några vanliga frågor.

Rött keramikhjärta i en hand

Diakoni i Limhamns kyrka

Limhamns kyrkas diakonimottagning är öppen för drop-in fredagar kl. 9-10. Då finns diakoniassistent Angelica Sondén och prästen Mia Hjertquist på plats i församlingshuset. Vill du boka ett samtal kontaktar du Angelica eller Mia per telefon eller e-post.

ReUse - second hand och kafé

I församlingshusets källarplan finns ReUse - kafé och mötesplats för alla. Här finns möjlighet att fynda bland skänkta kläder och prylar och sitta ner en stund i vårt trevliga kafé.