En kvinnlig körledare står i en kyrka och dirigerar. Körmedlemmar i förgrunden.

Musik, kör och kultur

En psalmbok och en mikrofon ligger framlagda. I bakgrunden syns sjungande barn.

Musikverksamhet

I Tygelsjö kyrka finns det både barnkörer och en kyrkokör för vuxna. Körerna medverkar ofta i gudstjänsterna och deltar i olika projekt tillsammans med andra körer. Det finns även orgelundervisning för barn.

Orgeln i Tygelsjö kyrka

Orgeln i Tygelsjö kyrka är ursprungligen byggd 1937 för Nordstrands kyrka i Oslo. Efter att ha restaurerats och elektrifierats monterades den i Tygelsjö kyrka hösten 2018.

Orgelundervisning för barn

Barnhänder som spelar på en kyrkorgel.
Foto: Johannes Frandsen

Tygelsjö kyrka erbjuder gratis orgelundervisning för barn. Eleverna spelar vid ett antal gudstjänster per år. Antalet platser är begränsade. För mer information och anmälan, kontakta kantor Åse Lindberg Christensen.

Orgelpipor

Orgelpunkt Malmö

Orgelpunkt Malmö är ett forum för dig som älskar orgelmusik. Här hittar du information om orgelkonserter, lunchmusik, orgelundervisning, orgeldemonstrationer, orgelvisningar och andra orgelrelaterade evenemang i Svenska kyrkan Malmö. Här finns också möjlighet att läsa om en del av Malmös orglar.