Röd tegelkyrka omgiven av träd.
Foto: Gunnar Menander

Tygelsjö kyrka

Tygelsjö kyrka ligger i sydvästra Malmö. Det är kyrkan mitt i byn, med Klagshamn och havet i väster och staden i norr. Här möter du en öppen, levande och varm gemenskap, något för både den som tror och den som tvivlar. Tygelsjö kyrka tillhör Limhamns församling. Övriga kyrkor som ingår i Limhamns församling är Bunkeflo kyrka, Bunkeflo Strandkyrka, Limhamns kyrka och Västra Klagstorps kyrka.

En kvinna sitter på en klippa och tittar ut över vattnet.

Livets vatten - andliga samtal i fastan

Välkommen till gruppsamtal kring Ärkebiskopens fastebok 2024, med temat Livets vatten. Läsningen sker enskilt från Maria Küchens bok i form av 40 korta dagbokstexter. Vi träffas fyra torsdagar med start 15 februari 2024.

En liten flicka sitter på golvet med en leksak i handen framför en vuxen.

Barn och familj

Barnen har en självklar plats i Tygelsjö kyrka. Här finns en växtplats för tro och liv för såväl barn som föräldrar. Här finns öppen förskola med fika, sång, pyssel och lek för dig som är hemma med mindre barn. För barn i förskoleklass till och med årskurs 2 har vi Torsdagsklubben . För barn i årskurs 3–5 har vi Måndagsklubben.

En gul byggnad med en baderoll på väggen som visar Svenska kyrkans logotyp

Klagshamns Rotunda

Rotundan är en plats i Klagshamn för stora som små. Aktiviteter för dig som är liten, sammanhang för dig som är ung och gemenskap för dig som är dagledig. Välkommen hit!

Nattvardskalk på altare framför altartavla

Fira gudstjänst i Tygelsjö

Välkommen att fira gudstjänst i Tygelsjö kyrka. Här firas mässa på söndagarna och morgonmässa varje onsdag morgon. Några gånger per termin firas också särskilda mässor och gudstjänster där barnen får stå i centrum.

Mat & Mässa - tema: påsk

Följ med på påskens drama från mörker till ljus. Vi startar i församlingshemmet med mat kl. 17. Gemenskapen fortsätter i kyrkan kl. 18 med mässa. Barnkören medverkar.

Kontakta Tygelsjö kyrka

Du når expeditionen på 040-27 94 30. Bokning av dop, bröllop och begravning görs på 040-27 90 01 vardagar kl. 9–15, lunchstängt kl. 12–12.30. Kyrkogårdsförvaltningen når du på 040-27 92 00.

En psalmbok och en mikrofon ligger framlagda. I bakgrunden syns sjungande barn.

Musikverksamhet

I Tygelsjö kyrka finns det både barnkörer och en kyrkokör för vuxna. Körerna medverkar ofta i gudstjänsterna och deltar i olika projekt tillsammans med andra körer. Det finns även orgelundervisning för barn.

Man scrollar på mobiltelefon

Boka dop på nätet

Se alla lediga doptider i Malmös kyrkor och preliminärboka en tid när det passar dig.

Aktuellt från Tygelsjö kyrka

Livets vatten - andliga samtal i fastan

Publicerad:

Bli medlem i Svenska kyrkan – inträdesformulär

Lämna formuläret till din närmaste kyrka

Dina uppgifter

Var vänlig markera de svar som är aktuella