S:t Nicolai kapell är en röd tegelbyggnad med en kyrkklocka på framsidan
Foto: Maria Stålhammar

S:t Nicolai kapell

S:t Nicolai kapell invigdes 1969 och ligger vid Sjömansgården ett stenkast från Malmö Live och Malmö centralstation. Kapellet är litet och intimt och här hålls kyrkliga handlingar som dop, vigslar och begravningar.

Telefonikon, kartikon och e-postikon

Kontakta S:t Nicolai kapell

Välkommen att kontakta S:t Nicolai kapell. Du når Svenska kyrkan Malmös växel på 040-27 90 00. Bokning av dop, bröllop och begravning görs på 040-27 90 01 vardagar kl. 9–15, lunchstängt kl. 12–12.30.

Man scrollar på mobiltelefon

Boka dop på nätet

Se alla lediga doptider i Malmös kyrkor och preliminärboka en tid när det passar dig.

Samtal och stöd genom hela livet

Genom diakoni, Svenska kyrkans sociala arbete, kan du få stöd av kyrkan i form av samtal och i kontakten med myndigheter. Kyrkan driver också många mötesplatser där du kan träffa och umgås med andra.

Svarvit Illustration Jesus på korset. Ordet Påsken i gult.

Fira påsk i Malmös kyrkor

Välkommen att ta del av den fängslande berättelsen om Jesu död och uppståndelse i någon av Malmös 22 kyrkor under Stilla veckan och påsk.