Röd tegelkyrka omgiven av träd.
Foto: Gunnar Menander

Bunkeflo kyrka

Bunkeflo kyrka i sydvästra Malmö invigdes 1898. Kyrkan är byggd i tegel från Minnesbergs tegelbruk utanför Svedala. Teglet och fogarna är idag i så dåligt skick att kyrkan är stängd för allmänheten sedan 2017.

Kyrkorum med vita väggar med tegeldekorationer, svartvit viktoriagolv och ett rosettfönster längst fram i koret.

Bunkeflo kyrkas historia

Bunkeflo kyrka i sydvästra Malmö ligger naturskönt omgiven av fält och hästhagar. På håll syns Hyllie och köpcentrat Emporia. Kyrkan som stod klar 1898 är byggd i nygotisk stil av rött tegel från Minnesbergs tegelbruk. Tyvärr är både tegel och fogar idag i så dåligt skick att kyrkan inte längre kan hållas öppen.

Telefonikon, kartikon och e-postikon

Kontakta Bunkeflo Strandkyrka

Du når expeditionen på 040-27 94 10. Bokning av dop, bröllop och begravning görs på 040-27 90 01 vardagar kl. 9–15, lunchstängt kl. 12–12.30. Kyrkogårdsförvaltningen når du på 040-27 92 00.

Man scrollar på mobiltelefon

Boka dop på nätet

Se alla lediga doptider i Malmös kyrkor och preliminärboka en tid när det passar dig.