Liten kerub i keramik sitter på kanten till en blomkruka med en orkidée.
Foto: Sjukhuskyrkan

Sjukhuskyrkan

Oavsett om du är patient, närstående eller personal, troende eller icke-troende, är du alltid välkommen att kontakta Sjukhuskyrkan på Skånes Universitetssjukhus i Malmö. Sjukhuskyrkan finns när du behöver någon att prata med.

Telefonikon, kartikon och e-postikon

Kontakta Sjukhuskyrkan

Sjukhuskyrkan har jour och beredskap dygnet runt. Du nå oss via sjukhusets växel på 040-33 10 00.

Gruppbild på personalen i Sjukhuskyrkan tagen en sommardag utomhus.

Få stöd och besök av Sjukhuskyrkan

Du som är patient, närstående eller personal är alltid välkommen att kontakta Sjukhuskyrkan för enskilda samtal och stöd. Sjukhuskyrkan kan också hjälpa till med sorgebearbetning och stöd vid avsked och visningar.

Tända ljus på sjukhusets Stilla rum

Hämta kraft i Stilla rum

På Skånes Universitetssjukhus i Malmö finns två så kallade Stilla rum där du kan hämta kraft, be, meditera, lyssna på levande musik eller skriva ner dina tankar och önskningar. Rummet på Carl Bertil Laurells gata 9 är öppet alla dagar kl. 7–18. Rummet på Jan Waldenströms gata 18 är öppet alla dagar, dygnet runt.

Närbild på händer som spelar piano.

Musik med ljuständning

Varje onsdag kl. 12 under vår- och höstterminen är du välkommen till Stilla rum för en kort musikstund med ljuständning. Du hittar Stilla rum på Jan Waldenströms gata 18, 3:e våningen.

AKTUELLT FRÅN SJUKHUSKYRKAN