Någon fyller en kaffekopp ur en pumptermos på en vagn utomhus.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Mötesplatser

I Tygelsjö kyrka finns många öppna mötesplatser utan krav eller förväntningar på dig som kommer dit. Här kan du bara vara, ta en kopp kaffe och träffa diakonen.

Kaffeträffen i församlingshemmet

Kaffeträffen ses en onsdag i månaden kl. 14–16 i Tygelsjö församlingshem. Träffen inleds med en andakt. Ibland är någon gäst inbokad för att föreläsa eller underhålla. Det serveras alltid fika.

Vårens datum 2024 är:

• 10 januari
  • 7 februari
  • 10 april

Sopplunch med andakt och samtal

En onsdag i månaden äter vi soppa tillsammans i Tygelsjö församlingshem.

Vårens datum 2024 är:

• 24 januari
  • 14 februari
  • 24 april

Vi inleder med en andakt och därefter serveras soppa med bröd, smör, kaffe och efterrätt. Kostnad: 30 kr. Ingen föranmälan krävs.

Efter soppan  samtalar vi tillsammans. Genom ett kortare föredrag bjuds vi in att se de gamla bibeltexterna inte som historiska dokument, utan som berättelser om våra liv idag. I samtal och frågor får vi fundera och upptäcka våra liv i texternas berättelser.

Engagera dig som volontär i Tygelsjö kyrka

Ge av din tid och ditt engagemang till arbetet i Svenska kyrkan i Tygelsjö och Västra Klagstorp. Du kan till exempel medverka i gudstjänsten eller hjälpa till med kaffeträffen.
Kontakta Ida Gynning för mer information.

Människor fikar och samtalar kring ett bord

Umgås i kyrkan

Det finns många mötesplatser i Svenska kyrkans regi runt om i Malmö. Här finns något för alla, oavsett ålder, som vill träffa andra och umgås. Kyrkan har stickkafé, sopplunch, kafé med föredrag, babykafé och mycket mer. Välkommen in i gemenskapen.

Servering av soppa från ett mobilt soppkök

Engagera dig som ideell

Ge av din tid och ditt engagemang till arbetet i Svenska kyrkan Malmö. Just du och din erfarenhet kan göra skillnad för en annan människa. Tillsammans bygger vi kyrkan.