En tjej sjunger solo framför en ungdomskör.

Sjung i kör

I Kirsebergskyrkan finns många körer med olika musikaliska uttryck. Körer som passar både dig som är nyfiken på att lära dig sjunga eller dig som har god körvana och kan läsa noter. Att sjunga i kör ger så mycket energi, glädje och gemenskap.

Körer för barn

Juniorkör

En kör för dig som går i mellanstadiet och i trean. Vi sjunger blandade sånger, kända som okända, pop, musikal och visor. Kom och var med.

Vi övar tisdagar kl 16.30-17.00

Kontakta Josefin Sundström

Finskspråkig musiklekis

Kultakalat –guldfiskarna musiklekis
ålder 2–6 år som kan prata lite på finska.

Övar torsdagar kl. 17–17.45.

Yhteyshenkilö:  kuoronjohtaja iv Josefin Sundström

Vuxenkörer

Gospel Glow

En gospelkör som vänder sig till körsångare med god körvana. Kören medverkar i gudstjänster 3–4 gånger per termin och ger också ett antal konserter.
Övar torsdagar kl. 19–21.30

Kontakta: Hallfridur "Haffi" Ingimarsdottir
mail@hallfridur.com

Backakören Kirseberg

Kören för dig som vill sjunga i en blandad kör. Sopran-, alt-, tenor- och bas-stämmor. Inga förkunskaper krävs men är uppskattat. Vi sjunger musik från olika genrer såsom klassiskt, folkmusik, pop, schlagers m.m. Kören medverkar i gudstjänster och andra sammanhang cirka 3–4 ggr per termin.

Övar måndagar kl 18.30-20.15

Damkören

På onsdag kvällar övar Kirsebergs damkör kl. 19.00-20.30. Kören har sin bas i klassisk körmusik, men är inte främmande för att sjunga genreöverskridande verk. Körvana och grundläggande notläsningskunskaper krävs.  För mer info och antagning kontakta organist Camilla Gaglianello.

Sinikellot

Vår Sverige-finska kör som sjunger på finska.
Övar torsdagar kl. 18–20.
Ledare: Josefin Sundström
Sinikellot -kuoro laulaa hengellisiä lauluja suomen kielellä.
Yhteyshenkilö:  kuoronjohtaja iv Josefin Sundström.