Sjung i kör

I Hyllie kyrka finns en kör för alla åldrar, barnkör, juniorkör, ungdomskör, kyrkokör och gospelkör. Körerna har olika svårighetsgrad, för dig med mångårig körvana eller för dig som är ny sångare. Det viktigaste är att du vill sjunga tillsammans med andra. Kom, sjung och ha roligt!

Kör för barn och unga

Hyllie Barnkör

Onsdag kl. 17.00-17.45
För barn från 6 år. Vi sjunger olika sorters sånger me drörelser och anant skoj tillsammans.
Körledare Sara Thuresson.

Hyllie ungdomskör

Tisdag kl. 17.15
Från 14 år. Du är välkommen till oss. Helt nya sånger varvas med låtar du känner igen. Ledare: Sara Thuresson

Vuxenkörer

Hyllie kyrkokör

Tisdag kl.18.30-20.30.
Körsång i stämmor. Klassiskt, pop, rock, gospel och kyrkorepertoar.
Körledare Torbjörn Karlsson.

Hyllie Gospel

Torsdag kl. 18.30-20.30.
En gospelkör med ett stort intresse för att jobba hårt och målmedvetet. Hyllie Gospel blandar friskt, från spirituals till nutida gospel. Vi medverkar i söndagens mässor cirka två gånger per termin, med fullt band bakom oss, och vi gör ett par uppskattade konserter under året.
Körledare Sara Thuresson.

All verksamhet är kostnadsfri.

Vi tror på alla människors lika värde. Vi gör skillnad.