Någon pumpar kaffe ur en termos i en mugg från Svenska kyrkan.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Mötesplatser

Gemenskap och delaktighet är viktig. Hyllie kyrka är en mötesplats genom hela livet där du kan träffa andra, dela erfarenheter och inspireras. Här kan du fika på Café Heidi, gå på föredrag på träffpunkten Mitt i veckan, be och tända ljus.

Öppet hus med babyrytmik och musiklek

I barnlokalen och i kyrkorummet är det Öppet hus för barn och vuxna onsdag kl. 14–16. De allra minsta barnen upp till ungefär ett år välkomnas att vara med på babyrytmik som startar kl. 14. Kl. 15 är det dags för musiklek för de lite äldre barnen.

Träffpunkten Mitt i veckan

”Mitt i veckan” är öppen för alla. Kom och var med i gemenskapen
Träffarna sker i salen.

Varannan tisdagseftermiddag kl. 14 samlas vi och fikar, och till det ett trevligt program. Vi behöver anmälan senast måndagen före aktuell träff till telefon 27 93 00. Har du frågor, kontakta Charlotte Lundh, se kontaktuppgifter nedan. För program, se kalendariet.

Café Heidi

Kaféet är öppet varje torsdag kl 12–15. Vi tar kontanter, Swish och pantburkar/flaskor som betalning.
För mer info se Leif Isies kontaktuppgifter nedan eller gå in på Hyllie kyrkas facebook.

Vi tror på alla människors lika värde. Vi gör skillnad.

Människor fikar och samtalar kring ett bord

Umgås i kyrkan

Det finns många mötesplatser i Svenska kyrkans regi runt om i Malmö. Här finns något för alla, oavsett ålder, som vill träffa andra och umgås. Kyrkan har stickkafé, sopplunch, kafé med föredrag, babykafé och mycket mer. Välkommen in i gemenskapen.

Servering av soppa från ett mobilt soppkök

Engagera dig som ideell

Ge av din tid och ditt engagemang till arbetet i Svenska kyrkan Malmö. Just du och din erfarenhet kan göra skillnad för en annan människa. Tillsammans bygger vi kyrkan.