Några tonårstjejer sitter och sjunger och spelar gitarr.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Ungdom

I Hyllie kyrka kan du känna dig fri, koppla av och hänga med kompisar och fika eller pyssla. För den som går och bär på något tungt finns präster med tystnadsplikt att tala med. Här hittar du information om ungdomsverksamhet och konfirmation. All verksamhet är kostnadsfri.

Ungdomshäng

Ungdomshäng varannan måndagskväll kl 19–21 i Hyllie kyrka för dig som är 14 år och uppåt. Det blir mat, mys, musik, pyssel och annat kul. Ingen anmälan behövs. Man dyker helt enkelt upp och hänger med oss om man vill.
Hoppas att vi ses!
För mer info och datum, se kontaktuppgifter nedan och kalendariet.

Musik, kör och kultur

I Hyllie kyrka finns det flera körer med olika inriktningar och för olika åldrar: barnkör, juniorkör, ungdomskör, kyrkokör och gospelkör. Vill du lära dig spela blockflöjt eller orgel erbjuds undervisning kostnadsfritt. Varje år ges fyra–fem gospelmässor och konserter.

Sjung i kör

Nu startar vårterminen, titta på just din kör när vi startar igång! Oxie kyrka finns körer för alla åldrar. De minsta får lära sig sjunga och röra sig till musik i Lillkören eller Barnkören. För de äldre barnen finns Oxie ungdomskör och vuxna kan välja mellan Oxie kyrkokör och den så kallade trivselkören.