Någon tar ut ett notblad från en pärm.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Sjung i kör

I Bunkeflo Strandkyrka finns körer för både stora och små som gillar att sjunga. För vuxna finns en traditionell kyrkokör och en vokalensemble. För barnen finns olika barnkörer från förskoleklass och uppåt. Det finns också en nystartad ungdomskör.

Körer för både stora och små sångare

I Bunkeflo Strandkyrka finns körer för både vuxna och barn. Körerna är ofta med och sjunger i högmässan.

Bunkeflo kyrkokör

Bunkeflo kyrkokör är en vuxenkör för dig med sångvana. Sånger och visor varvars med mer avancerad körmusik, notläsning och sångteknik. Kören medverkar i församlingens gudstjänster en gång i månaden och vid särskilda högtider, till exempel på tacksägelsedagen, första advent och påskdagen.

För mer information, kontakta körledare Per Grundberg.

Vokalensemble

Vokalensemblen i Bunkeflo Strandkyrka repeterar en söndag i månaden kl. 16–18 i  församlingshemmet. För mer information, kontakta körledare Per Grundberg.

Barnkören Korallerna

Barnkören Korallerna är för dig som går i förskoleklass och årskurs 1. Här får du på ett lekfullt sätt lära dig att sjunga i kör. Kören övar på måndagar kl. 17–17.45.

Föranmälan krävs. Kontakta Jenny Rubensson.

Barnkören Kristallerna

Barnkören Kristallerna är för dig som går i årskurs 2 – 3. Kören övar på tisdagar mellan kl. 13.45–16.30.

Om fler än 4 barn per skola anmäler sig kan personal från kyrkan hämta barnen på skolan. Barnen får då mellanmål innan kören börjar.

Föranmälan krävs. Kontakta Jenny Rubensson

Barnkören Ceciliakören

Ceciliakören är kören för dig som går i årskurs 4 till årskurs 6. Kören övar på torsdagar mellan kl. 15.15–16. Här får du sjunga både på svenska och på andra språk och prova på många olika musikstilar. Kören sjunger ofta flerstämmigt och du har möjlighet att prova på att sjunga solo om du vill.

Föranmälan krävs. Kontakta Jenny Rubensson.

Ungdomskör

Bunkeflo Strandkyrka har en ungdomskör för dig som går i årskurs 7 och upp till tredje ring i gymnasiet. Kören övar på torsdagar kl. 16.15–17.30 och vänder sig till dig, tjej eller kille som gillar att sjunga tillsammans med andra.

Kören kommer att sjunga allt från gospel, lovsång, musikal, till klassisk pop och jazz. Eftersom kören är ny kommer sånger och nivån anpassas efter vilka deltagare som anmäler sig. Ungdomskören kommer att framträda i samband med gudstjänster i Bunkeflo Strandkyrka och vid externa förfrågningar om möjlighet ges.

Kontakta Jenny Rubensson för mer information.