Stor kör, orkester och dirigent.
Foto: Svenska kyrkan Malmö

Sjung i kör

I S:t Andreas kyrka finns det körer för barn, ungdomar och vuxna i alla åldrar. Körerna har olika svårighetsgrad, allt från körer för dig med mångårig körvana till en kör för dig som är ny körsångare.

Körer för både stora och små, vana som ovana

Körerna medverkar framförallt vid högmässorna på söndagarna, men framträder också ibland på konserter och i andra sammanhang. Körernas medverkan vid gudstjänsterna är omistliga och mycket uppskattade av församlingsborna.

Måndagskören

Blandad kör för unga vuxna/medelålders. Viss sångvana krävs. Inga krav på notläsning. Repertoaren sträcker sig över olika genrer som klassisk körmusik, pop och visa.

Körledare Maja Malmström, se kontaktuppgifter nedan.

Sjung-med-gung-kören

En vuxenkör med blandad repertoar, som sjunger unisont och i stämmor.

Mer info och anmälan sker till körledare Ariane Ekman, se kontaktuppgifter nedan.

S:t Andreas motettkör

Blandad kör (20–60 år). Det är kören för dig som är relativt van körsångare och gillar att sjunga större körverk. Kören uppträder både i egna konserter och medverkar i gudstjänster.

Körverk (pdf-fil) framförda av S:t Andreas motettkör under Anders Johnssons ledning.

Körledare Anders Johnsson, se kontaktuppgifter nedan.

S:t Andreas Sångensemble

En diskantkör som sjunger primärt damkörsrepertoar (upp till 60 år). Krävs sångvana samt kunskap i notläsning. Repertoaren innehåller klassisk körmusik, jazz och folkton. Medverkar regelbundet i gudstjänster och ger konserter.

Körledare Maja Malmström, se kontaktuppgifter nedan.

Allemanskören

Allemanskören är en vuxenkör som övar på dagtid. Kören sjunger i gudstjänster och bjuder ibland på underhållning i S:t Andreas kyrkas olika mötesplatser.

Körledare Thomas Wallin, se kontaktuppgifter nedan.

S:t Andreas oratoriekör

Kör bestående av sångare från S:t Andreas olika körer för att framföra större körverk och oratorier. God erfarenhet av körsång nödvändig.

Körledare Anders Johnsson, se kontaktuppgifter nedan.

Barnkörer

I S:t Andreas kyrka finns två barnkörer, Do-re-mi för barn 4–6 år och Mi-fa-so för barn 7–11 år. Körerna sjunger både ösiga och lugna sånger som handlar om alltifrån veckans dagar till Guds kärlek. Ett par gånger per termin medverkar körerna på Gudstjänst med små och stora.

Övningstider

• Do-re-mi övar onsdagar kl.16.30–17.00
  • Mi-fa-so övar torsdagar kl.16.45–17.30

Kontakta körledare Ariane Ekman för mer information och eventuell väntelista. Se nedan för kontaktuppgifter.

Ungdomskören La-ti-do för dig som är 12 år eller äldre

Kören La-ti-do i S:t Andreas kyrka är för dig som är 12 år eller äldre och övar på torsdagar kl. 17.45–18.45.| Vi behöver bli fler!

Ungdomskören sjunger allt från gospel och pop till musikaler och medverkar på gudstjänster och Våga vara, luciafirande, vårsoaré med mera.

Anmälan sker via mejl till körledare Ariane Ekman. Se nedan för kontaktuppgifter.