Orgelpipor och utsirad ekfasad
Foto: Svenska kyrkan Malmö

Musik, kör och kultur

Musiken och körlivet i Bunkeflo Strandkyrka har sitt centrum i gudstjänsterna. Cirka en gång per månad firas musikgudstjänst utifrån olika teman och musikgenrer. Ofta medverkar musiker från andra delar av Malmös musikscen, till exempel Malmö Opera. Kyrkokören, vokalensemblen och barnkörerna är ofta med och förgyller söndagens högmässa med sång.

The Crucifixion

Oratorium av John Stainer för soli, kör, församling och orgel i Bunkeflo Strandkyrka.

Vägen till Livet - körmusik i påsktid

Bunkeflo Vokalensemble framför verk av O. Adolphson, W. Peterson- Berger, P. Grundberg, J. Rheinberger med flera.

Någon tar ut ett notblad från en pärm.

Sjung i kör

I Bunkeflo Strandkyrka finns körer för både stora och små som gillar att sjunga. För vuxna finns en traditionell kyrkokör och en vokalensemble. För barnen finns olika barnkörer från förskoleklass och uppåt. Det finns också en nystartad ungdomskör.

Orgelpipor

Orgelpunkt Malmö

Orgelpunkt Malmö är ett forum för dig som älskar orgelmusik. Här hittar du information om orgelkonserter, lunchmusik, orgelundervisning, orgeldemonstrationer, orgelvisningar och andra orgelrelaterade evenemang i Svenska kyrkan Malmö. Här finns också möjlighet att läsa om en del av Malmös orglar.