Götene pastorat

Dop, bröllop och begravning – och hela livet däremellan. *Längst ned på sidan hittar du vår kalender!

Fastebrev

Läs fastebrev om glädje skriven av Monika Hedlund, församlingspräst i Husaby.

En person står på en stor sten och ser ut över vidderna, mitt i ett snölandskap.

Fastan

Att fasta är att avstå från något för att vinna något annat. Fastan ger oss tid för eftertanke och bön, och tid att växa i tron.

Solnedgång mot en kal kvist.

Stilla veckan och påsk

Stilla veckan och påsk rymmer ett drama med vänners svek, maktens grymhet och Guds ingripande. Händelserna förändrade livsvillkoren för all framtid.

Waiting for love - Akustiska tolkningar av Avicci

Konsert med Per Drougge, Annie Svedlund, Märta Eriksson, Oskar Valeberg, Josefine Fritsell och Daniel Jarl i Kinne-Kleva kyrka den 6 april kl. 17:00. Förköpsbiljetter via nortic.se

Manskören Church Hill Boys till Götene

Finlandssvenska manskören Church Hill Boys gör tre spelningar i Götene i april månad.

Pilgrimsvandringar i Götene pastorat

Upptäck trakten av Kinnekulle när du vandrar på stigar, vägar och berg. När du går över ängar och längs med Vänern.

Körer

I Götene pastorat finns körer för alla åldrar. Hitta kören för just dig!

Barn- och ungdomsverksamhet

I Götene pastorat finns barn- och ungdomsverksamhet och mötesplatser för föräldralediga med småbarn.

Mötesplatser

Här hittar du information om mötesplatser, verksamheter och aktiviteter.

Liljebladet

Vårens utgåva av församlingstidningen Liljebladet delas ut till samtliga hushåll i Götene kommun under perioden 1-3 mars av Svensk Direktreklam.

Vårrundan Kinnekulle 4-5 maj 2024

Under vårrundan arrangeras bland annat guidade turer, tornvisningar, konstutställning, fotoutställning, musik och miniföredrag i Götene, Forshems, Husaby, Kinne-Vedums, Källby, Medelplana och Västerplana kyrkor.

Drop in-vigsel

Drop in-vigsel i Husaby kyrka lördagen den 21 september 2024. Kom ihåg att skaffa hindersprövning från Skatteverket inför er vigsel.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva