Foto: Johannes Frandsen

Gudstjänster

Gudstjänster firas varje söndag i Svenska kyrkans församlingar och ofta andra dagar också. En gudstjänst är alltid öppen för alla.

Mitt i livets glädjeämnen och sorger, förtvivlan och hopp samlas vi till gudstjänst. Alla är välkomna att vara med: unga och gamla, den som är van gudstjänstfirare och den som är ovan.

• I kalendern längst ned på webbsidan hittar du uppgifter om gudstjänster, verksamheter, mötesplatser och musikevenemang.
  • Du når även kalendern genom att klicka på den röda knappen/fliken som heter Det händer i kyrkan som syns på webbsidans högra sida.
  • Du kan också ladda ner appen Kyrkguiden för uppgifter om gudstjänster, verksamheter, mötesplatser och musikevenemang.
  • anslagstavlorna vid våra kyrkor och församlingshem finns månadsaffischen med upplysningar om gudstjänster, verksamheter, mötesplatser och musikevenemang.
  • I veckoannonsen i Götene tidning finns uppgifter om gudstjänster, verksamheter, mötesplatser och musikevenemang.
  • Du hittar även upplysningar om gudstjänster, verksamheter, mötesplatser och musikevenemang via vår Facebooksida och vårt Instagramkonto, vi heter Svenska kyrkan Götene pastorat. Följ oss gärna!

Gudstjänst via tv och radio

SVT sänder en gudstjänst varje söndag från någon av landets alla kyrkor.
Via svt.se/gudstjanst kan du se avsnittet.

Sveriges radio sänder en gudstjänst varje söndag från någon av landets alla kyrkor. Via sr.se/gudstjansten kan du lyssna på det programmet.