Foto: Dag Gustavsson

Getinge-Oskarströms pastorat

Getinge-Oskarströms pastorat är beläget i Halmstad kommuns inland. I pastoratet ingår fyra församlingar, Enslövs, Getinge-Rävinge, Oskarströms och Slättåkra-Kvibille församlingar. Välkommen till oss!

Påsken i Getinge-Oskarströms pastorat

Här har vi samlat uppgifter om alla våra gudstjänster i stilla veckan och påskhelgen. Varmt välkommen!

Möt våren med Snällkalendern

Under hela fastan kan du följa vår kalender som innebär att du gör snälla saker mot dig själv och ibland för dina medmänniskor.

Nära dig på frukostbordet.

Nära dig - en tidning från din kyrka

Här hittar du det senaste numret av din församlingstidning, men även tidigare utgåvor.

Behöver du någon att prata med?

Ett tuffare ekonomiskt läge och oro i din omgivning och i världen i stort. Känner du att du behöver prata med någon?

Präst håller det nydöpta barnet i handen och ler liksom sina föräldrar och fadder.

Dopet - livets första fest

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal.

Barn och ungdom

Vi har ett stort utbud för barn och ungdomar. Här hittar du information om vad som finns i din församling.

Vi ber tillsammans för fred

På bönewebben kan du tända ett ljus eller be en digital bön för fred.

Människor lider i Ukraina

Konflikten i Ukraina drabbar många, och ACT Svenska kyrkan arbetar för att kunna minska lidandet. Gåvorna används där behoven är störst.

Lär dig mer om våra kulturgravar

Under sommaren kommer pastoratets kyrkogårdar att förses med digitala berättelser kring våra kulturgravar. Inledningsvis är det 10 gravar per kyrkogård som kommer att förses med QR-koder.

Lär mer - fakta om kristendomen

Kanske var det länge sedan du konfirmerades och du har glömt bort vad det var du fick lära dig eller så är du helt enkelt bara allmänt intresserad. Oavsett hittar du kortfattad fakta om kristendomen här.

Här hittar du våra filmer

Här är ett arkiv med filminslag från våra verksamhet.