Socialt/Diakoni Oskarström

Diakoni är kyrkans sociala arbete. Kärlek och medmänsklighet vill vi ska vara drivkraften för arbetet i församlingen. Hembesök olika aktivitetsträffar och insamlingar till människor som vid behov behöver vår hjälp är delar av det vi sysslar med.

I kalendern här på hemsidan liksom i församlingstidningen ”Nära dig” hittar du mer information om nedanstående samt övriga aktiviteter.

Frukost för män

Lördagar kl. 09.00–10.30 den 5/3, 2/4, 7/5.
Pris 40 kr. Anmäl senast onsdagen före till 035-19 24 08.

Du man som oftas äter frukosten ensam är välkommen till en stunds gemenskap
i församlingshemmet. Smörgås, kaffe, juice, ägg och sill och annat smått och gott dukas upp.

Stick- och virkgruppen

VARANNAN torsdag, udda vecka kl 14.00-16.00 i församlingshemmet.

En grupp träffas och stickar och virkar barnkläder. Kläderna skickas genom Rädda barnens försorg till behövande.

Syföreningen

varannan onsdag, jämn vecka kl 14.00-16.00 i församlingshemmet.

Välkommen till en stunds gemenskap i församlingshemmet.

Messy church

- ett nytt sätt vara kyrka där vi träffas för mat, gemenskap, skapande med Jesus och för alla åldrar. Kom som du är vem du än är!

Med inspiration från England har vi startat ett nytt sätt att fira gudstjänst mitt i veckan. Vi träffas en onsdagkväll i mån­aden i Oskarströms församlingshem: 13/9, 11/10, 8/11 & 6/12.

Varje tillfälle har ett tema som blir den röda tråden under kvällen.

En messy church kväll börjar med drop in från kl 16.30 och avslutas 18.30. Vi äter tillsammans, får tid till att vara kreativa med pyssel, både enkla för de yngsta och mer utmanade för vuxna, lek, samtal och avslutar med en andakt. Det är lika okej att bara vara under träffen som att vara aktiv i alla moment. Ingen anmälan behövs och vi bjuder på maten.