Kyrkokör

Musik och körer Enslöv

Välkommen att bli en del av musiken i Enslövs församling!

Åleds barnkör (från F-klass och uppåt)

Onsdagar kl. 14.30-15.15 i Enslövs kyrka.

Körledare: Birgitta Eliasson, 035-19 24 12, textmeddelande 072-565 86 12, e-post birgitta.eliasson@svenskakyrkan.se .

Åleds barnkör kommer under hösten 2024 att öva sånger som framförs i Enslövs kyrka på Tacksägelsedagen, 13 oktober, och på 3:e söndagen i Advent, 15 december, då kyrkan har särskild gudstjänst riktad till barnfamiljer. På höstlovet blir det barnkördag i Enslövs kyrka och församlingshem, tillsammans med flera andra barnkörer i pastoratet. Sångerna som sjungs bygger på utantill-inlärning, du behöver inte kunna läsa för att vara med i barnkören. Vid övningarna på onsdagar kan körledare Birgitta följa barnen från och till Fritids, om det finns önskemål om detta. Det kostar inget att vara med i barnkören. Välkommen att vara med vid något övningstillfälle, för att se om barnkören är något för dig!?

Nya Vänner

Vuxensånggrupp. Sjunger enstämmigt, både damer och herrar.

Varannan onsdag (ojämna veckor) kl 17.30–19.00 i Enslövs församlingshem.

Körledare: Birgitta Eliasson, tel. 035-19 24 12

Hösten 2024 kommer Nya Vänner att sjunga vid en trivselkväll i Skavböke bygdegård, vid firande av ”Mässa i vis-ton” i Enslövs kyrka, vid julgudstjänst på Åleds servicecentrum, samt vid nyårsfirande i Skavböke kapell. Vill du vara med i dessa sammanhang, är du varmt välkommen att prova på! Det kostar inget att vara med i Nya Vänner. Du kan alltså utan risk prova på att vara med vid något övningstillfälle, för att se om Nya Vänner är något för dig!?

Enslövskören

Fyrstämmig vuxenkör.

Torsdagar kl 18.00–19.30 i Enslövs församlingshem.

Körledare: Birgitta Eliasson, tel. 035-19 24 12

Hösten 2024 kommer Enslövskören att öva inför sång vid högtider i Enslövs kyrka: Allhelgonahelgen, 1:a söndagen i Advent och på Annandag jul. I oktober blir det pastoratskörhögtid i Oskarström tillsammans med pastoratets övriga församlingars körer. Dessutom sjunger Enslövskören vid ett tillfälle advents- och julsånger i Skavböke kapell . Utöver detta kommer Enslövskören att öva utvalda ABBA-sånger som planeras framföras vid en ABBA-gudstjänst under våren 2025. Varje övning under hösten 2024, kommer innehålla en liten stunds övning av detta ABBA-projekt. Varmt välkommen att sjunga med i Enslövskören! Det kostar inget att vara med i Enslövskören. Du kan alltså utan risk prova på att vara med vid något övningstillfälle, för att se om Enslövskören är något för dig!?