Dop Konfirmation Bröllop Begravning

Kyrkan finns för dig genom hela livet. Genom dop och konfirmation välkomnar dig in i kyrkans gemenskap, vi välsignar äktenskap och vi finns som stöd när du har sorg. För bokning, ring 035-19 24 00.

Dop

Ett litet barn har kommit till världen. Det vill vi gärna fira tillsammans med er - välkommen till dop!

Konfirmander som går uppför kyrktrappan på väg in i kyrkan och sin konfirmation. Fokus ligger på fötterna som är med och utan skor. De håller hand och är iklädda vita kåpor.

Information till dig som är född 2009 och står på tur för att konfirmera dig.

Bröllop

Äktenskapet är en av de riktigt stora förändringarna i livet och bröllopet – vigselgudstjänsten och festen efteråt – är symbolrik. Människan behöver riter för att markera de stora händelserna i livet. I riterna finns symboler som vi idag kanske inte känner betydelsen av eller ens är medvetna om.

Begravning

Det är inte bråttom. Som anhörig är man ofta i chocktillstånd när ett dödsfall inträffat. Man vill göra något, genast, eller så blir man handlingsförlamad. Ett genomgående råd är att vänta med att planera. Det finns tid att landa.