Foto: Matilda Örjegård

Barn och ungdom i Oskarström

Vårterminen startar vecka 3, med uppehåll för sportlov vecka 8 och påsklov vecka 14. Terminsavslutning vecka 21. Anmälningsformuläret finner ni längst ner på denna sida. Detta gäller även för de barn som tidigare gått i våra grupper och stått i kö!

OBS! Meddela både oss och fritids om vi ska hämta.

Kyrkis, öppen förskola 0-5 år med vuxen
Måndagar & torsdagar kl 9.00-11.30. En mötesplats för små barn och vuxna.
Kyrkis är en öppen verksamhet som inte kräver någon föranmälan, det är bara att komma hit när du vill och kan. Vi sjunger, leker, fikar, pratar och umgås.
Fika 20.-/familj.

Sång och rytmik, måndag  1 gång/månad.

Kontakt Sandra Litte Torsell & Lena Wigh

Fun kids F-Klass
kl 13.30-15.15
Hämtning på Esperedskolan kl 13.00 och Valhallaskolan kl 13.10. Vi pysslar, leker, samtalar m.m.
Barnen får mellanmål hos oss.
Kontakt Sandra Litte Torsell och Gunilla Hinterlach

Fun kids åk 1-2
Onsdag kl 13.30-15.15
Barnen får mellanmål hos oss.
Kontakt Sandra Litte Torsell och Lena Wigh

Mixat åk 3-6
Onsdag kl 16.00-17.45. Vi pysslar, leker samtalar m.m. Barnen får mellanmål hos oss.
Kontakt Sandra Litte Torsell och Lena Wigh

KU 13 år och uppåt
Lagar mat, filmkvällar, spel, utflykter, samtal m.m.
Torsdagar kl 18.30-21.00
Kontakt Alex Moberg

BARN- OCH UNGDOMSKÖRER

Unga gunget åk 1-3
Barnkör där vi sjunger och lär oss mer om sång och musik genom lek och spännande redskap.
Under terminen sjunger vi under gudstjänster och åker på utflykt.
Onsdagar kl 15.15-16.00 - Vi hämtar inte på fritids
Kontakt Anna Marmvik

KU Musik 13 år och uppåt
Torsdagar udda veckor kl 16.30-18.00.
Häng med i vår sång/musikgrupp för dig som gillar att sjunga eller spela instrument. Vi sjunger och spelar pop, gospel m.m.

Låter det intressant? Hör av dig till Alex Moberg eller Anna Marmvik.

Läs mer om våra olika konfirmationsgrupper. Klicka här

Familjegudstjänster

Under terminen firas familjegudstjänster med olika teman där ovanstående grupper deltar på olika sätt t.ex. genom pyssel, rekvisita, övat in drama eller sånger som de visar upp. Datumen för dessa gudstjänster är: 4/2, 24/3 och 19/5. Mer information kommer.
Glöm inte boka in dessa datum redan nu!

Messy church

- ett nytt sätt vara kyrka där vi träffas för mat, gemenskap och skapande för alla åldrar. Kom som du är, vem du än är!

Med inspiration från England fortsätter vi med detta sätt att fira gudstjänst mitt i veckan. Vi träffas en onsdagskväll i månaden i Oskarströms församlingshem,
24/1, 14/2, 27/3, 17/4 och 15/5

Varje tillfälle har ett tema som blir den röda tråden under kvällen.

En messy church kväll börjar med drop in från kl 16.30 och avslutas 18.30. Vi äter tillsammans, får tid till att vara kreativa med pyssel, både enkla för de yngsta och mer utmanade för vuxna, lek, samtal och avslutar med en andakt. Det är lika okej att bara vara under träffen som att vara aktiv i alla moment. Ingen anmälan behövs och vi bjuder på maten.

Anmälan till barngrupper