Bjärreds församling

Ledig tjänst

Kanslist 75 % med arkiv- och diarieansvar

Livräddare i fält

Mat är en mänsklig rättighet, ändå går miljoner människor på jorden hungriga. Det är en fråga om fördelning – vi delar inte lika på resurserna.

LOVSÅNGSMÄSSA

29 FEBRUARI - 21 MARS - 25 APRIL KL. 19.00 I BERGAKYRKAN

Stilla dag

Lördag 23 mars 9.30-19.00 på Bergagården Tillsammans i tystnad

Bergacafé

Vi träffas varannan måndag kl. 14 - 16 i Bergasalen. Vi börjar med en kort andakt, därefter fika (20:-)

Promenader

Vi fortsätter promenera varje torsdag med start kl 14.00 från Bergaparken. Efter promenaden blir det enkel andakt och fika! Välkommen att promenera med oss!

Sopplunch

Vårens middagsbön och sopplunch

TIKVA

En rörelseträning med enkla kroppsövningar för ökad rörlighet och avslappning som varvas med bibelverser till musik.

Församlingsnytt

Våren 2024

Pilgrimsäventyr mot Nidaros 2024

(Sylsjön – Nidaros)

Öppet hus

Välkomna till Öppet Hus, en mötesplats för vuxna med barn 0-5 år. Här har man som förälder möjlighet att utbyta erfarenheter och knyta nya kontakter samtidigt som barnen ges möjlighet att utvecklas och leka med andra barn.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

En bibel ligger uppslagen på ett bladguldsmyckat altare.

Kyrkoårets bibeltexter

Läs bibeltexterna för de olika helgdagarna under kyrkoåret.

VI RUSTAR UPP OCH BYGGER OM PÅ VÅRA KYRKOGÅRDAR!

Arbetena beräknas vara klara innan årsskiftet.

En man med stor ryggsäck går mellan kyrkbänkarna i Uppsala domkyrka.

Bli medlem

Du kan bli medlem i Svenska kyrkan oavsett om du har varit medlem tidigare eller inte. När man vill bli medlem i Svenska kyrkan är det framförallt sin församling som man blir medlem i. Här finns alltid en plats för dig.

Bild ovanifrån på en dator, en kaffekopp, en hand som håller i en penna och en skrivbok.

Så behandlar Svenska kyrkan dina personuppgifter

Här får du veta var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har. Du får också veta vart du ska vända dig om du har frågor kring Svenska kyrkans hantering av personuppgifter.