Foto: Göran Petersson

Konfirmationsanmälan är öppen!

Nu är är det dags att anmäla sig till någon av våra grupper!
Välkommen med din anmälan!

Ditt livs äventyr

De flesta ungdomar som väljer att konfirmeras brukar senare beskriva konfirmandtiden som ”det bästa jag varit med om”. Tillsammans med nya och gamla kompisar, unga ledare, församlingsassistent och präst får du chans att prata om Gud, livet och det du tycker är viktigt. Konfirmandtiden är lite som en upptäcktsresa vi gör tillsammans.

Du kommer att få vara med om många diskussioner och funderingar blandat med upplevelser, sång & musik och garanterat glada skratt!

Att åka på konfirmandläger är för många en av höjdpunkterna.

Den dag, som avslutar din konfirmandtid, firar vi med en festlig och högtidlig konfirmationsgudstjänst i någon av våra vackra kyrkor.

För att bli konfirmerad behöver du vara döpt. Om du inte är det kan du bli det under tiden som konfirmand.

Varför inte hänga på du också? Det kan bli ditt livs äventyr!

• Du får nya vänner
  • Du får prata om saker som är viktigt för just dig
  • Det kostar ingenting
  • Alla är välkomna
  • Du blir lite mer av dig själv

Ett minne för livet!

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan.
Du som börjar i klass åtta till hösten, är speciellt välkommen som konfirmand.

Läger ingår i alla konfirmationsgrupper oavsett vilken form du väljer och när du konfirmeras. Konfirmandtiden är kostnadsfri.

Vi som arbetar med konfirmander i Bjärreds Församling ser fram emot en spännande och kul tid tillsammans med dig och alla konfirmanderna!

Konfirmationspräster är Karin Riberth och Anna Kristiansson.

Du kommer också att möta vår församlingspedagog Bobby Wester
och flera unga konfirmandledare.

Varmt välkommen som konfirmand i Bjärreds Församling !

För ytterligare information och frågor välkommen att kontakta:

Bobby Wester 0765-36 40 51 bobby.wester@svenskakyrkan.se

Karin Riberth 0765-36 40 77 karin.riberth@svenskakyrkan.se

Anna Kristiansson 0765-36 40 53 anna.kristiansson@svenskakyrkan.se

Anmälan senast den 13 augusti

Anmäl dig gärna på vår hemsida!
När du anmält dig via vår hemsida får du en bekräftelse direkt på skärmen men även till din epost att vi tagit emot din anmälan.

Det går även bra att skicka din anmälan till oss eller lägga den i vår brevlåda på Öresundsvägen 9 senast den 13 augusti.

Gör du anmälan via webben skickar du in GDPR-lappen separat till oss.

I slutet av Augusti eller början på september får du en bekräftelse på att vi tagit emot din anmälan och information om vilken grupp du kommit med i.
Hoppas vi ses!

FilmKonfa

Gruppen för dig som gillar film och diskussion!

Pilgrimskonfirmation

Sommaren 2024 kommer vi att ha en konfirmationsgrupp med speciell inriktning på Pilgrimsvandring.