Berga gospel

Kören ”Berga Gospel” är en gospelkör som består av ca 45 sångare som alla älskar att sjunga gospel. Alla sånger lärs ut på gehör. Kören sjunger regelbundet på gospelmässor i Bergkakyrkan och gör även någon konsert varje termin. Ibland samarbetar vi med andra körer i olika körprojekt.

Berga Gospel

Berga Gospel är en av Bjärreds församlings två vuxenkörer. Kören bildades 2002 och består av ca 45 sångare i varierande åldrar. Kören har en blandad repertoar inom gospelgenren. Sångerna lärs främst ut på gehör och det är bara vid enstaka tillfällen som noter används.

Kören sjunger återkommande på gospelmässor, konserter och deltar även i andra sångprojekt. Ända sedan starten har pianisten Mattias Nilsson varit med och kompat kören vid konserter och gospelmässor.

För tillfället söker vi fler tenorer.

Vill du veta mer kontakta körledare Isa Malm på tel: 046-4404163 eller isa.malm@svenskakyrkan.se

Besök gärna körens hemsida: www.bergagospel.se

Körstart onsdagen den 19 januari.