Vigsel

Välkommen att fira er vigselgudstjänst i någon av våra kyrkor i Bjärreds församling

Lördagar kl 14.00 och kl 16.00.

Vi hyr tyvärr inte ut lokaler för bröllopsfest.

Så här bokar ni:
Mån, ons och tors 9-12, tis 11-13
E-post:
bjarreds.forsamling@svenskakyrkan.se

Det går också bra att fylla i vårt formulär:

Församlingen erbjuder i första hand följande tider för vigsel/välsignelsegudstjänst: Lördagar kl 14.00 och kl 16.00. Om ni har önskemål om andra dagar och tider går det bra att prata med vår expedition om det. Vi hyr tyvärr inte ut lokaler för bröllopsfest.

Vilken kyrka önskar ni

Medlem i Svenska kyrkan

Innan ni kan viga er i Sverige måste ni ansöka om hindersprövning hos Skatteverket. Ansöker gör ni genom att fylla i en blankett som ni skickar in till Skatteverket. Det är viktigt att ni lämnar in er ansökan i god tid före vigseln. För att få vigas i Svenska kyrkan måste minst en av er vara medlem i Svenska kyrkan. www.svenskakyrkan.se/medlem