Två män i samtal över en kopp kaffe
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Mötesplatser

I Fosie församlingsgård finns det många öppna mötesplatser utan krav eller förväntningar på dig som kommer dit. Här kan du bara vara, ta en kopp kaffe, lära dig sticka på stickcaféet eller låta kreativiteten flöda genom att måla .

Höjdpunkten

En öppen mötesplats med fika och möjlighet att samtala.
Måndagar 13-15 vi sbjuder på hembakad kaka och kaffe/te
Fredagar 10-12.30 Vi bjuder på en enkel frukost med nybakat bröd.

Välkommen!

Bara Vara – ett ställe att hämta kraft och energi

En tisdagskväll i månaden kl. 18–20 är det Bara Vara i Fosie församlingsgård under hösttermin och vårtermin. Nya datum inför höstterminen 2023 kommer inom kort.

Bara Vara är en öppen grupp för dig som vill prata, pyssla, umgås och – som namnet antyder – bara vara.  Här kan du hämta kraft, få inspiration och lagra energi i vardagen. Ingen föranmälan krävs.  För mer information, kontakta Tina Ogard. Se nedan för kontaktuppgifter.

Stickkafé

Sticka, fika och umgås tillsammans med andra i Fosie församlingsgård varje fredag kl. 13–15. Kanske är du en mästare på att sticka men är trött på att göra det själv, kanske är du nybörjare och vill lära dig. Du är välkommen oavsett kunskapsnivå.

För mer information, kontakta Gunnel Lindberg, se nedan för kontaktuppgifter.

Våga Måla - en öppen grupp för akvarellmålning

Våga Måla är en öppen grupp för dig som är intresserad av akvarellmålning. Gruppen träffas på tisdagar kl. 13.30–15 i Fosie församlingsgård. Alla kan måla, men alla kanske inte vågar. I gruppen Våga Måla peppar man varandra till att låta kreativiteten flöda.  Ingen föranmälan krävs. Det är bara att komma förbi Fosie församlingsgård och prova på.

För mer information, kontakta Gunvor Lantz. Se nedan för kontaktuppgifter.

Kontakt mötesplatser i Fosie församlingsgård

Människor fikar och samtalar kring ett bord

Umgås i kyrkan

Det finns många mötesplatser i Svenska kyrkans regi runt om i Malmö. Här finns något för alla, oavsett ålder, som vill träffa andra och umgås. Kyrkan har stickkafé, sopplunch, kafé med föredrag, babykafé och mycket mer. Välkommen in i gemenskapen.

Servering av soppa från ett mobilt soppkök

Engagera dig som ideell

Ge av din tid och ditt engagemang till arbetet i Svenska kyrkan Malmö. Just du och din erfarenhet kan göra skillnad för en annan människa. Tillsammans bygger vi kyrkan.