Vitputsad kyrka med röda tegeldetaljer omgiven av en lummig kyrkogård.
Foto: Gunnar Menander

Glostorps kyrka

Glostorps kyrka ligger i Malmös sydöstra del och tillhör Fosie församling. Gudstjänst firas regelbundet i kyrkan och det går bra att boka kyrkan för dop, bröllop och begravning. Under sommarmånaderna hålls ofta konserter i kyrkan under rubriken Musik i sommarkväll. Glostorps kyrka tillhör Fosie församling. Övriga kyrkor som ingår i Fosie församling är Fosie kyrka, Heliga Trefaldighetskyrkan, Oxie kyrka och Västra Skrävlinge kyrka.

Glostorps kyrka är öppen igen

Glostorps kyrka öppnade återigen den 26 mars.

Ta del av Fosie församlings vårblad 2024

Glostorps kyrka och Oxie kyrka går hand i hand

Det är samma personal som arbetar i Glostorps kyrka och i Oxie kyrka. Mycket av verksamheten är förlagd till Oxie kyrka och församlingshem. Här hittar du allt från öppna mötesplatser till körer, barn- och ungdomsverksamhet och diakon och präst.

Vitputsad landsortskyrka med röda tegeldetaljer.

Glostorps kyrkas historia

Glostorps kyrka har anor från 1100-talet. Idag återstår bara tornet av den ursprungliga kyrkan. Resten av kyrkan är byggd på 1800-talet efter ritningar av William Klein. Kyrkan är öppen efter överenskommelse och i samband med gudstjänst, dop, bröllop, begravning.

Telefonikon, kartikon och e-postikon

Kontakta Oxie kyrka

Du når expeditionen på 040-27 92 80 mån, tis, tors och fre kl 10-12. Bokning av dop, bröllop och begravning görs på 040-27 90 01 vardagar kl. 9–15, lunchstängt kl. 12–12.30. Kyrkogårdsförvaltningen når du på 040-27 92 00.

Boka dop

Alla är välkomna att döpas – barn, unga och vuxna. Dopet är en gåva och ett löfte om att Gud alltid har omsorg om dig. Det är en fest för att välkomna livet. Här kan du boka dop i Svenska kyrkan Malmö via webbokningen.

Ängel på en gravsten

Hitta gravplatsen

Söker du en särskild gravplats? Här hittar du länkar till sidor där du kan leta vidare efter gravar på olika platser i Sverige.