Besök Tygelsjö kyrka

Kontakta Tygelsjö kyrka

040-27 94 30.
Telefontider är månd-torsd kl. 10.00–12.00.

Bokning av dop, bröllop och begravning

040-27 90 01. Telefontid helgfria vardagar kl. 9–15, lunchstängt kl. 12–12.30. Dop kan också preliminärbokas via vår webbtjänst Boka dop på nätet.

tygelsjo.malmo@svenskakyrkan.se

Fredlunds väg, Tygelsjö 20 (länk till Google Maps)

Expeditionen har öppet månd-torsd kl. 10.00-12.00

Tygelsjö kyrka är öppen tisdag–torsdag kl 09.00–15.00, fredag kl 10.00-15.00, samt i samband med gudstjänst.

Malmö pastorat, Tygelsjö kyrka, Box 346, 201 23 Malmö.

Tygelsjö - V Klagstorps kyrkor

Tygelsjö kyrka

Tygelsjö kyrka invigdes 1905. Kyrkan är byggd i nygotisk stil och ritad av August Waldmar Lundberg.

Se hur Tygelsjö kyrka ser ut inuti med Google View 360.

Kyrkan är öppen tisdag–fredag kl. 9–15 samt i samband med gudstjänster.

Antal platser

Kyrkan har 400 platser.

Altargångens längd

22 meter

Antal bänkvaser/bänkljus

18 bänkvaser/bänkljus, det vill säga 9 på varje sida.

Barnhörna

Barnhörna saknas, men det finns lekväskor att låna.

Tillgänglighet

Ramp finns på vänster långsida av kyrkan. Handikapparkering utanför kyrkogårdsmuren. Hörslinga. HWC.

Wifi

Anslut till "Svenska kyrkan Gäst". Starta din webbläsare. Logga in. Anslut med dina inloggningsuppgifter. Har du inte något konto väljer du "Skapa konto" och följer instruktionerna. OBS! Du måste verifiera din e-post inom 10 minuter första gången du ansluter.

Fredlunds väg, 218 72 Tygelsjö (länk till Google Maps)

Om Tygelsjö kyrka

Här hittar du information om Tygelsjö kyrkas byggnadshistoria och sevärdheter. Du hittar också information om Tygelsjö kyrkas vision och styre, lediga jobb i Svenska kyrkan Malmö samt information om hur du engagerar dig ideellt och hur du blir medlem i Svenska kyrkan.