Musik i S:t Pauli kyrka

Bänka dig i S:t Pauli kyrka för spännande musikaliska äventyr! Det är fri entré till samtliga konserter.

Välkommen till S:t Pauli kyrkas konserter!

Körer och instrumentalister fyller valven i S:t Pauli kyrka med välljudande klanger.

Hoppas att du hittar din plats i S:t Pauli kyrka för vårens spännande musikaliska äventyr!

Det är fri entré till samtliga konserter.

/Agnes Hulander, Albin Johansson och Per Myrstener
Musiker i S:t Pauli kyrka

Konsert med Rebell Gitarrkvartett 17 februari kl. 17 i S:t Pauli kyrka

Malmöbaserade Rebell Gitarrkvartett spelar nyskriven och minimalistisk konstmusik. Fri entré.

Gammalt, tidlöst och folkligt med Brodin, Reuter och Myrstener 24 februari kl. 17 i S:t Pauli kyrka

Konsert med Gusten Brodin, Viktor Reuter och Per Myrstener. Fri entré.

Elektroniskt i Pauli: I Care Because You Do/Aphex Twin 2 mars kl. 17 i S:t Pauli kyrka

Till denna konsert har fyra Malmömusiker tagit sig an några av Aphex Twin's låtar och framför dessa för första gången tillsammans. Fri entré.

Klangmeditation med Tina Quartey och Per Myrstener 10 mars kl. 14.30 i S:t Pauli kyrka

Låt kroppen, själen och anden få vila, omslutas och uppfyllas av kyrkorummet. Välkommen!

Konsert This woman’s work med Sorella Vokalensemble 23 mars kl. 17 i S:t Pauli kyrka

En musikalisk föreställning om mening, eftermäle och att fortsätta tro på en bättre framtid. Fri entré.

MUSIKALEN Jakten på den försvunna psalmskatten med barnkörerna Vox Kids och Vox Nova 13 april kl. 17 i S:t Pauli kyrka

Kyrkans sång har tystnat. Psalmskatten är försvunnen, bara kyrkråttorna vet var den finns. Kommer S:ta Cecilia, Per Klockare och barnen att hitta den? Fri entré.

Konsert Den svenska sångskatten från A till B 27 april kl. 17.00 i S:t Pauli kyrka

Musik av Avicii och Benny Andersson och en och annan vårsång med Gaudeamus. Fri entré.

Schlagermässa med Mathias Holmgren och Pauli Word Gospel 5 maj kl. 16 i S:t Pauli kyrka

Inled Årets Vecka, Eurovision Song Contest i Malmö, med en gudstjänst fylld med partystämning, gamla och lite nyare “schlagers”. Fri entré.

Sjung i kör

Det är kul att sjunga i kör! Här i S:t Pauli kyrka finns det körer från förskoleklass och uppåt.

S:t Pauli kyrkas orglar

I S:t Pauli kyrka finns det en stor orgel på orgelläktaren ovanför huvudentrén och en mindre orgel framme vid koret.

Kultur i Svenska kyrkan Malmö

Här hittar du kalendern för kulturevent i Svenska kyrkan Malmö

Kultur i Svenska kyrkan

Se människan-scenen på Bokmässan, med Eva Dahlgren i boksamtal.

Kultursatsning 2020

Svenska kyrkan är en av samhällets största kulturaktörer. För många människor är kulturen en samtalspartner för att reflektera över existentiella frågor. I film, litteratur, sångtexter, konst, dans och teater finner vi både igenkänning och andra erfarenheter att spegla våga egna liv och dilemman i.

Orkester med dirigent spelar i kyrka.

Konserter i Svenska kyrkan

Slå dig ner och lyssna till musiken som fyller salen. Eller ta del av en konsert digitalt, från någon av Svenska kyrkans församlingar som sänder på nätet.