Nattvard
Foto: Kristin Lidell/Ikon

Fira gudstjänst i S:t Pauli

I S:t Pauli kyrka firar vi Paulimässa på söndagar kl. 16 och morgonmässa kl. 08.30 på onsdagar.

Påskliljor i skolskenet. I bakgrunden skymtas ett kors.

Stilla veckan och påsk i S:t Pauli kyrka

Följ passionsdramat under Jesu sista dagar i livet i stilla veckan. Vi vandrar i år tillsammans med evangelisten Matteus.

Gudstjänster i S:t Pauli kyrka

I S:t Pauli kyrka firar vi mässa på söndagar kl. 16 och morgonmässa kl. 08.30 på onsdagar.

Paulimässa söndagar kl. 16

Mässa kl. 16–17 med musik, eftertanke och ljuständning.

Morgonmässa kl. 08.30 mitt i veckan

Helgfria onsdagar kl. 08.30–9. Mässan är till för dig som tycker om att starta med en enkel, avskalad och skön stund mitt i veckan. Mässan innebär att vi får ta emot nattvard. Kyrkorummet har en annan karaktär tidiga morgnar med tanke på hur ljuset faller in.

Gudstjänst med små och stora kl. 16.00

Gudstjänst med små och stora kl. 16.00 ett par söndagar per termin

Be för mig vid nästa gudstjänst

Varje gudstjänst ber vi till Gud. Om du vill så ber vi gärna för dig.
Kom ihåg att markera om du vill vara anonym.

Få information om kommande gudstjänster

Hand håller mobil som visar appen Kyrkguiden
Foto: Gustaf Hellsing / IKON

Du kan också få gratis information om kommande gudstjänster genom att

Swisha söndagens kollekt

Qr-kod för att swisha söndagens kollekt i S:t Pauli kyrka

Saknar du kontanter kan du swisha söndagens kollekt till 123 080 47 73. Du kan också välja att scanna qr-koden ovan i din Swishapp.

Obs! Swishar du annan dag än söndag går din gåva till gemensamma diakonin i Svenska kyrkan Malmö istället för till söndagens kollektändamål.

Korg med pengar

Ge kollekt

Varje söndag i kyrkan samlas veckans kollekt in. I Malmös kyrkor kan du skänka kollekt kontant eller via Swish. Läs om swishnummer till lokala kyrkor, riks-, stifts- och församlingskollekter.

En man och en kvinna håller i en korg för kollekt

Bli gudstjänstvärd

Som gudstjänstvärd är du med och delar på uppgifterna i söndagens högmässa. Det kan handla om att hälsa besökare välkomna, läsa en text eller bön, bära kors eller ljus i processionen, hjälpa till vid nattvarden eller ta upp kollekt.