Foto: Magnus Aronson

Barn och familj

S:t Paulis kyrka jobbar för att alla barn ska känna sig värdefulla och älskade. Det genomsyrar all barnverksamhet; från babykafé för de yngre barnen till barnkörerna Vox Kids och Vox Nova samt pysselverkstad för de något äldre barnen.

Tittskåp i S:t Pauli kyrka

Miniatyrlandskap som sätter fantasin och lekfullheten i rörelse. Tittskåpen, som tillverkas av barnen i Sankt Paulis pysselverkstad, finns i S:t Pauli kyrka och ändrar skepnad efter året. Kom in och titta!

Barnkörer i S:t Pauli kyrka

Var med och sjung i någon av våra barnkörer här i S:t Pauli kyrka: Vox Kids och Vox Nova. Det är kostnadsfritt att vara med!

Babykafé och babyrytmik i S:t Pauli Foto: Magnus Aronson

Babykafé med babyrytmik (för de yngre barnen)

Vi sjunger, leker och fikar tillsammans i församlingshuset på Kungsgatan 17 på tisdagar kl. 10.00 – 12.00.

10.00 Dörrarna öppnas, drop-in fram till babyrytmiken
10.30 Babyrytmik
11.00 Fika (10 kr, barn gratis)

Ingen föranmälan, men begränsat antal platser.
Start: Vecka 4 2024
Information: Yvonne Dahlström, kontakt var god se nedan.

Foto: S Oleg/Shutterstock

Pysselverkstad (5-9 år)

Tycker du om att pyssla, måla, klippa, klistra och ha roligt tillsammans?
Då är du välkommen att vara med i pysselverkstaden som är för barn 5-9 år.
Måndagar och onsdagar kl. 16.30-17.30 i församlingshuset på Kungsgatan 17.
Begränsat antal platser, först till kvarn.
Kostnadsfritt.
Ledare: Yvonne Dahlström och Annsofie Ingesson
Start: Vecka 3 2024
Föranmälan: Du som är vårdnadshavare, skicka intresseanmälan med ditt namn och e-postadress och barnets namn till Yvonne Dahlström (se nedan).

Gudstjänst med små och stora Foto: Magnus Aronson/IKON

Barn- och familjegudstjänst

Söndagar kl. 16.00 i S:t Pauli kyrka:

• 11 februari 2024
  • 26 maj 2024

Hoppas att vi ses!

Boka dop

Alla är välkomna att döpas – barn, unga och vuxna. Dopet är en gåva och ett löfte om att Gud alltid har omsorg om dig. Det är en fest för att välkomna livet. Här kan du boka dop i Svenska kyrkan Malmö via webbokningen.

Ett barn sitter och ritar.

Barnkonsekvensanalys

I kyrkans verksamheter gör vi barnkonsekvensanalyser när vi fattar beslut. För att bedöma om beslutets konsekvenser är positiva eller negativa för barnet används FN:s deklaration om barnets rättigheter – barnkonventionen.

Barn använder appen kyrkan på iPad.

Kyrkan – en app för barn

Kyrkan är Svenska kyrkans app för barn i förskoleåldern. I den får du besöka en kyrka för att bland annat spela på orgeln, hälla vatten i dopfunten och måla ett kyrkfönster. I appen finns också korta filmer om dop, begravning, vigsel, jul och påsk.