Vellinge-Månstorps församling

Välkommen till en plats där du kan hämta inspiration, kraft och vägledning.

Mässa och orgelmusik

Söndagen den 14 april kl 17.00 i Eskilstorps kyrka

Hela världen dagen!

Lördagen den 16 mars kl 10.00-14.00 på Ankaret i Vellinge

En brudgum trär vigselringen på sin blivande mans finger.

Till er som går i bröllopstankar!

Gudstjänst på annandag påsk 1 april kl 14.00

Vågor från en båt i stilla vatten vid solnedgången.

Endags-Retreat

Östra Grevie församlingshem och kyrka | Lördag 23 mars 09.00-14.00

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva

Expedition

Expeditionen, Ankaret, hittar du på Malmövägen 2 i Vellinge.

Barn och familj

”Låt barnen komma hit till mig och hindra dem inte. Guds rike tillhör sådana som de” Markusevangeliet 10:14

Ung i kyrkan

Vi träffas i en öppen gemenskap för att umgås, fundera kring liv och tro, fika, leka, diskutera och fira andakt bland mycket annat. Grupperna är kostnadsfria och ingen anmälan behövs

Sjung i kör

Sjung för livet! Visste du att körsångare blir glada och friska? Det är vetenskapligt bevisat. Välkommen att sjunga med oss!

Gemenskap

Det finns olika slags verksamhet för vuxna. Allt från grupper där man deltar för egen del till grupper där man ger av sin tid till någon annan.

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Många av livets högtider tar plats i kyrkan. Vi delar glädjen i dopet, vid konfirmation och när bröllopsklockorna ringer. Och vi delar sorgen i ett sista farväl när någon lämnar livet på jorden.

Församlingsbladet Ankaret

Församlingsbladet Ankaret delas ut till alla som bor i Vellinge-Månstorps församling.

Vill du vara med i en uppgift som kan glädja en medmänniska?

Då är du hjärtligt välkommen att höra av dig

Kyrkor och kyrkogårdar

I församlingen finns nio kyrkor och tolv kyrkogårdar. Välj att läsa om respektive kyrka/kyrkogård i den gula listen ovan.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

En kvinna i stickad tröja talar teckenspråk mot kameran.

Samtalsjour för döva via bildtelefon

Svenska kyrkans nationella jourtelefon på teckenspråk har ett uppehåll under våren.

Ansvarig utgivare för hemsidan är: Kyrkoherde Iva-Katharina Kummer