Verksamhet

Det finns verksamhet i församlingen som passar just dig!

Församlingens verksamhet sträcker sig från de stora festliga sammanhangen med många människor som samlas, till det enskilda samtalet på tu man hand. Församlingens verksamhet ska präglas av goda möten som handlar om hur vi tillsammans kan skapa meningsfulla liv.

Konfirmation

Välkommen med din anmälan! Alla ungdomar som bor i församlingen inbjuds att konfirmera sig under det året man går i åttonde klass. Här hittar du information och anmälningsblankett till konfirmationsgrupperna 2023-2024.

Ung i kyrkan

Vi träffas i en öppen gemenskap för att umgås, fundera kring liv och tro, fika, leka, diskutera och fira andakt bland mycket annat. Grupperna är kostnadsfria och ingen anmälan behövs

Barn och familj

”Låt barnen komma hit till mig och hindra dem inte. Guds rike tillhör sådana som de” Markusevangeliet 10:14

Diakoni

Liksom prästerna har diakonen tystnadsplikt, så att du kan vara säker på att förtroenden förblir förtroenden.

Sjung i kör

Sjung för livet! Visste du att körsångare blir glada och friska? Det är vetenskapligt bevisat. Välkommen att sjunga med oss!

Gemenskap

Det finns olika slags verksamhet för vuxna. Allt från grupper där man deltar för egen del till grupper där man ger av sin tid till någon annan.