Mellan Grevie

Kyrkan byggdes 1893 och är belägen strax norr om den plats där den gamla medeltidskyrkan legat. Mellan Grevie kyrka är byggd i tegel, i nygotisk stil. Karakteristiskt för kyrkan är de speciella fönstren samt det mönstrade skiffertaket. På predikstolen samt i sakristian finns målningar av Ernst Frostin från mitten av 1900-talet. Kyrkbänkarna togs bort under en renovering 2002 till förmån för lösa stolar.

Kyrkan används vid dop, vigsel och begravning samt enstaka gudstjänster och konserter. Kyrkan rymmer cirka 140 personer och det finns orgel och piano.

Kör Östergatan ut från Vellinge mot öster. Efter ca fem km, efter golfbanan, sväng vänster mot V Ingelstad och M Grevie. Strax skymtas kyrkan till vänster.

Mellan Grevie kyrkoväg, Vellinge