Expedition

Expeditionen, Ankaret, hittar du på Malmövägen 2 i Vellinge.

Expeditionen är öppen måndag, onsdag, torsdag, fredag kl 10-12 och tisdagar kl 13-15. Då är du välkommen att komma förbi, eller ringa 040-42 93 00.

På Ankaret finns receptionist som sköter bokning av dop, vigsel, begravning, uthyrning av lokaler samt förmedlar kontakt med övrig personal.

Även Kyrkogårdsförvaltningens expedition finns här, och svarar på frågor om gravplatser, gravrättstider, gravskötsel med mera.

Präster finns på plats de flesta vardagar.

Det går även bra att nå expeditionen via mail: vellinge.pastorat@svenskakyrkan.se

På Ankaret håller många av församlingens verksamhetsgrupper till, och på Ankarets veranda hålls varje termin flera arrangemang med underhållning och föredrag.

Till dig som släktforskar

Våra kyrkoböcker finns numera på Landsarkivet i Lund. Söker du några uppgifter måste du därför vända dig dit.
Arkivcentrum syd: 046-222 17 01
www.riksarkivet.se/lund