Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Många av livets högtider tar plats i kyrkan. Vi delar glädjen i dopet, vid konfirmation och när bröllopsklockorna ringer. Och vi delar sorgen i ett sista farväl när någon lämnar livet på jorden.

Kontakt via telefon, epost och besök

Telefon: 040-42 93 00, mån, ons-fre kl 10-12, tis kl 13-15
Epost: vellinge.pastorat@svenskakyrkan.se
Besöksadress: Malmövägen 2, mån, ons-fre kl 10-12, tis kl 13-15
Postadress: Malmövägen 2, 235 36, Vellinge

Dop

"Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus."

Konfirmation

Välkommen med din anmälan! Alla ungdomar som bor i församlingen inbjuds att konfirmera sig under det året man går i åttonde klass. Här hittar du information och anmälningsblankett till konfirmationsgrupperna 2023-2024.

Vigsel

När du träffat någon du vill dela ditt liv med kan det kännas naturligt att manifestera det med en vigselgudstjänst.

Begravning

Det vanligaste när någon anhörig har dött är att man tar kontakt med en begravningsbyrå. De kan ge råd och hjälpa till med alla praktiska saker. Men det går även bra att vända sig till församlingsexpeditionen.