Vill du vara med i en uppgift som kan glädja en medmänniska?

Då är du hjärtligt välkommen att höra av dig

Diakoni är omsorg om medmänniskan genom livets olika skeenden.

Här i Vellinge- Månstorps församling finns olika sammanhang du kan engagera dig i, här är några;

Här kan du vara med i bakgruppen där vi bakar till våra cafeeŕ, du kan vara cafévärd och förbereda och göra iordning efteråt. Det är roligare att göra det tillsammans!

Sopplunch har vi en gång i månaden. Vi lagar soppan själva. Välkommen att vara med vid tillagningen och/eller under lunchen.

Internationella gruppen i Östra Grevie samlar in medel till Act Svenska kyrkans internationella arbete. Även i adventstid och under våren till fastekampanjen erbjuder vi olika aktiviteter och försäljning av hembakat och lotter då du kan vara med.

Du vill kanske vara gudstjänstvärd. Vi har även barnverksamhet där man kan bidra.

Det går bra att vara med enstaka tillfällen och även mer regelbundet.

Vill du veta mer eller anmäla ditt intresse ring Therése, diakon,