Foto: Alex Giacomini

Konfirmation

Alla ungdomar som bor i församlingen inbjuds att konfirmera sig under det året man går i åttonde klass. Här hittar du information och anmälningsblankett till konfirmationsgrupperna 2023-2024. Den som inte bor i församlingen är naturligtvis också varmt välkommen att konfirmera sig här.

Sista anmälningsdagen för grupperna 2023-2024 har passerat men det går bra att anmäla sig i efterhand.

Varje år är det en stor grupp ungdomar i vår församling som blir konfirmerade.

Nu får du tillfälle att tillsammans med andra fundera, diskutera och samtala kring livets frågor, kring Gud, människan och världen. Det finns en plats för dig där du kan vara nyfiken, våga fråga och uttrycka tro och tvivel. Tillsammans skapar vi en tid fylld av fantastiska upplevelser. Eftersom den bygger mycket på gemenskap och delaktighet behövs ditt engagemang och din närvaro.

Nedan finns en presentation av aktuella grupper samt pdf med anmälningsblankett.  Har du frågor? Kontakta Cecilia Persson

Konfirmation 2023-2024

Göteborgsgrupp

Träffar måndagar varannan vecka kl 16.30-19.00

Plats Ankaret i Vellinge eller Västra Ingelstads församlingshem

Första träffens datum meddelas i bekräftelsebrevet

Läger fyra lägerdygn ingår. Ett helgläger den 29 september - 1 oktober eller 13-15 oktober. Den 26 - 28 april åker vi till Göteborg.

Konfirmation 25 maj 2024 i Hököpinge kyrka

Berlingrupp

Träffar torsdagar varannan vecka kl 16.30-19.00

Plats Ankaret i Vellinge eller Västra Ingelstads församlingshem

Första träffens datum meddelas i bekräftelsebrevet

Läger fem lägerdygn ingår. Ett helgläger den 29 september - 1 oktober eller 13-15 oktober. Den 23-26 mars (obs! påsklov) åker vi till Berlin.

Konfirmation 18 maj 2024 i Hököpinge kyrka.

Skånegrupp

Träffar måndagar varannan vecka kl 16.30-19.00

Plats Ankaret i Vellinge

Första träffens datum meddelas i bekräftelsebrevet

Under året har vi också aktiviter och studiebesök i Skåne. Dessa träffar kan äga rum på helger och ev lovdagar. Inga övernattningar.

Konfirmation 18 maj 2024 i Hököpinge kyrka

Sommargrupp

Plats Ankaret i Vellinge, start söndag 16 juni 2024

Träffar under året vi kommer att ha två träffar under hösten och en övernattning 2-3 februari.

Sommaren Vi träffas vardagar kl 9-13 under två veckor, det blir en heldagsutflykt en av dagarna. Det blir även ett läger på en gård i Åsljunga 24-28 juni. Ledigt midsommar och helger.

Konfirmation 6 juli 2024 i Hököpinge kyrka

Konfirmationsfolder 2023-2024