Diakoni

Liksom prästerna har diakonen tystnadsplikt, så att du kan vara säker på att förtroenden förblir förtroenden.

En diakon har dock inte absolut tystnadsplikt, du kan läsa mer om skillnaden här

Enskilda samtal

Diakonen erbjuder enskilda samtal som är kostnadsfria. Det kan handla om livskriser, sjukdom, arbetslöshet, sorg, åldrande eller relationer.

Diakoniträffar

Våra diakoniträffar fokuserar på en verksamhet i taget. Sopplunch, café, delta i andakt på äldreboende, besöksgrupp för att nämna några. Träffarna är för dig som vill engagera dig praktiskt i respektive verksamhet. Träffarna är ca 1,5 timme. Vi börjar med en kort bakgrund, tema för dagen och delar sedan upp arbetsuppgifter. Du väljer själv i vilken omfattning du vill och kan engagera dig. Vi gör det tillsammans!

Bakgruppen

Vi bakar till församlingens caféer, soppluncher och annan verksamhet. Vi träffas onsdagar kl 10.00 på Ankaret i Vellinge.

Leva vidare-grupp

Varje höst i allhelgonatid bjuder vi in anhöriga som mist någon under året till Leva vidare-grupp. Har du inte fått någon inbjudan och har en anhörig eller vän som gått bort är du välkommen att höra av dig och vara med.