Foto: Johannes Frandsen

Barn och familj

”Låt barnen komma hit till mig och hindra dem inte. Guds rike tillhör sådana som de” Markusevangeliet 10:14

När Jesus sa de orden lyfte han fram barnen inte bara som viktiga och värdefulla utan också som förebilder. I Guds rike är de störst. Barnen har en särställning i kristen tro och en självklar plats i församlingens mitt. Barns funderingar om livets små och stora frågor är viktiga och något som kyrkan tar på allvar.

Välkommen till församlingens verksamhet för barn och familjer. Varje vecka träffas barn, ungdomar och vuxna i olika grupper och sammanhang.

VÅRTERMIN 2024

KYRKANS ÖPPNA (BARN OCH VUXNA)

Är du nybliven förälder? Vill du träffa andra föräldrar och prata och fika? Eller är du kanske en mor- eller farförälder som vill gå med dina barnbarn i veckorna?

Kyrkans Öppna är en mötesplats för barn i alla åldrar tillsammans med vuxen.
Vi umgås, leker, pysslar, fikar och har sångstund med andakt.
Fika serveras till självkostnadspris. Ingen anmälan behövs.

Drop in kl 9-11.30

Ankaret i Vellinge: onsdagar

Västra Ingelstads församlingshem: fredagar jämna veckor

Östra Grevie församlingshem: fredagar udda veckor

FÖR DIG SOM ÄR I SKOLÅLDERN

Sugen på att träffa nya kompisar? Vill du leka, pyssla, höra bibelberättelser, diskutera, sjunga, se film, baka, äta mellanmål, fira andakt och vara med i en rolig gemenskap? Då är Miniorklubben eller Korsdrag något för dig!

Starttiden anpassas efter skolan och vi hämtar barnen på skolorna om behov finns (gäller Miniorklubben) alternativt möter upp på väg från skolan (gäller Korsdrag). Vi kan dock inte hämta på Hököpinge skola. Det finns ett begränsat antal platser, och även ett minsta antal för att gruppen ska bli av. Anmälan senast 20/8 (eller senare i mån av plats) till Cecilia Persson. Höstterminen startar vecka 36.

VÄSTRA INGELSTADS FÖRSAMLINGSHEM

Miniorklubben (åk F-2) FULLT

Tisdagar ca kl 13.30-16.30

Korsdrag (åk 3-5) FULLT

Tisdagar ca kl 13.30-16.30.

ANKARET I VELLINGE

Miniorklubben (åk F-2)

Onsdagar ca kl 14.00-16.30

Korsdrag (åk 3-5)