Omslag Patos nr 1 2023 med Pia Brühl Hjort

Patos nummer 1, 2023

Första numret av Patos 2023 landar i brevlådorna under sista veckan i mars. Här kan man läsa om Pia på Trollhättans Energi, Brittas salong, vad det innebär att pilgrimsvandra, arbetet med nya psalmboken och mycket, mycket mer.

Kerstin och Annica pilgrimsvandrar på en stig

Patos - En utmaning för dig som vill sänka tempot

Det vimlar av dramatiska TV-expeditioner där den ena fysiska och mentala utmaningen är tuffare än den andra. Nu kan du som vill gå helt motsatt väg anta utmaningen Expedition Pilgrim.

Pia Brühl Hjort

Patos - Pias väg till ett hållbart liv

Energibranschen har aldrig varit så påpassad och fylld av utmaningar som den är just nu. Då trivs Pia Brühl Hjort bättre än någonsin i sin roll som vd på Trollhättan Energi.

Lena Pettersson med telefonen vid örat

Patos - I kyrkans tjänst, del 3

I 15 år har hon varit en del av det administrativa navet för kyrkans omfattande verksamhet i Trollhättans församling.

Helen Hagman Olsson framför en gravsten

Patos - En historia som aldrig begravs

Nästan i hjärtat av Trollhättan ligger en plats fylld av minnen. – Det här är verkligen en begravningsplats som har mycket att berätta om stadens historia, säger Helen Hagman Olsson, som kan Götalunden bättre än någon annan.