Patos mars 2019

Här kan du läsa om Jessica Andersson, kyrkans tusenkonstnärer, så blev pizzan en vacker altartavla, skafferi i trädgården samt gudstjänster, musikarrangemang och mycket annat.

Vill du bläddra i hela tidning digitalt. Klicka här. Vill du ha en egen tidning så kan du besöka Kyrkans hus eller våra kyrkor. Du kan också höra av dig till pastorsexpeditionen 0520-47 29 00, trollhattans.forsamling@svenskakyrkan.se

Metakapellet

Metakapellet på Håjums begravningsplats har inte använts sen slutet av 1950-talet. Nu renoveras det och inom kort kan det åter igen vara liv och rörelse i det 103-åriga byggnadsminnet.

Patos - Musiken svek aldrig

Hon står där på scenen, strålande, självsäker och framgångsrik. - Men när det gäller min egen självkänsla är det fortfarande en ständig kamp, säger Jessica Andersson efter 15 år i rampljuset.

Patos - Osynliga tusenkonstnärer

Kyrkoåret är fyllt av högtider, högmässor, gudstjänster, dop, konfirmationer, bröllop och begravningar. Bakom kulisserna ser Helen Hagman Olsson, Per Rommefeldt och deras tolv vaktmästarkollegor i Trollhättans pastorat till att allt fungerar.

Patos - Kirskål, morotsblast & andra gröna godsaker

Där andra ser ogräs ser Ingrid Kennborn en delikatess. I 40 år har hon tagit vara på de oönskade plantorna i rabatten och använt dem för att skapa läckra rätter.