Patos nummer 2, 2022

Här kan man läsa om journalisten och domaren Victor, om Acts lokala arbete för det globala och om Maarits resa för att hitta sig själv samt mycket, mycket mer.

Patos - Maarits långa väg för att bli kvinna

Maarit Larinen har gått igenom flera svåra år för att äntligen kunna känna sig mer tillfreds med sig själv. Efter att ha kommit ut som transkvinna är det idag hoppet om att andra ska få det bättre som är hennes drivkraft. Engagemanget i Trollhättan Pride är ett resultat av det. – Man ska få vara den man är och få älska vem man vill.

Patos - den dömande journalisten

Han saknar bollsinne, men har blivit en viktig del av svensk elitfotboll. Samtidigt håller han svenska folket uppdaterat om vad som händer inom näringslivet. Möt fotbollsdomaren och Ekot-journalisten Victor Jensen. Trollhättesonen som både granskar och är van att granskas.

Patos - Sommarens extrapersonal säkrar återväxten

Utan engagerade säsongsanställda skulle skötseln av Trollhättans två begravningsplatser inte fungera när den fast anställda personalen har sommarsemester.

Patos - Kyrkan agerar genom ACT

Att skapa möjligheter för en bättre värld och bättre förutsättningar för andra människor. Det är en del av fundamentet i den kristna tron. Kvartetten Barbro Gustavsson, Birgitta Simson, Elisabeth Samuelsson och Lisbeth Forsgård är med och omsätter det i praktiken genom att vara engagera sig som samordnare och genomföra ACT Svenska kyrkans många olika initiativ i Trollhättan.