Patos - december 2019

I julnumret möter du författaren och radioprataren Morgan, Marina som längtar efter juldagens otta och Mostafa som flydde undan IS och mycket mer.

Förutom ovanstående hittar du mycket annat och ett kalendarium i slutet av tidningen med julens alla gudstjänster inom Svenska kyrkan i Trollhättan

Har du inte fått en egen tidning i brevlådan så kan du besöka Kyrkans hus eller våra kyrkor. Du kan också höra av dig till pastorsexpeditionen 0520-47 29 00, trollhattans.forsamling@svenskakyrkan.se

Hela tidningen finns här som en pdf-fil.

Patos - Byggare Morgan

Han säger att han har kreativitets-ADHD. Och han är tacksam för det. Radioprataren och trollhätteförfattaren Morgan Larsson hittar hela tiden nya perspektiv. Hans nya roman Kistbyggarna har väckt mångas nyfikenhet och uppskattning.

Patos - Upp i Julottan

Ljuskronor i tak och skönsjungande kör. När det vankas julotta i Trollhättans kyrka är stämningsfaktorn hög, menar Marina Lindquist Bild som är präst i Trollhättans församling.

Patos - enkel resa

Det var torsdag natt den 1 oktober 2015 när Mostafa Al Ahmad lämnade hemmet i Manbij i norra Syrien. Kvar blev mamma, pappa och åtta syskon. Nu kämpar Mostafa för att skapa sig ett eget liv i sin nya hemstad Trollhättan.