Flygbild Hyllie kyrka

Besök Hyllie kyrka

Här hittar du besöksinformation och möjlighet att ta en virtuell rundtur i kyrkan.

Hyllie kyrka

Se hur Hyllie kyrka ser ut inuti med Google View 360

Öppettider

Kyrkan är öppen för besök, ljuständning och bön måndagar kl. 9–12, tisdag–fredag kl. 9–15. Kyrkan är även öppen i samband med gudstjänst.

Expeditionstider
Tisdagar kl 13-18. Torsdag och fredag kl 10-12.
Telefontider: Mån, tors, kl 10-12. Tis. 13-18, ons. 13-15.

Antal platser

Kyrkan har 150 platser. Församlingssalen rymmer 60 personer.

Altargångens längd

Från vapenhuset till främre trappsteget vid koret cirka 11,5 meter.

Antal bänkvaser/bänkljus

6 ljushållare

Barnhörna

Ja, vid ingången till kyrksalen.

Tillgänglighet

Huvudingången till kyrkan är i markplan. Parkering för rörelsehindrade vid portalen till församlingsgården. HWC. Hörslinga.

Wifi

Anslut till "Svenska kyrkan Gäst". Starta din webbläsare. Logga in. Anslut med dina inloggningsuppgifter. Har du inte något konto väljer du "Skapa konto" och följer instruktionerna. OBS! Du måste verifiera din e-post inom 10 minuter första gången du ansluter.

Gamlegårdsvägen 34, 216 20 Malmö på Google Maps

Uthyrning av församlingssalen

Församlingssalen i Gamlegård rymmer cirka 50 sittande gäster, och i köket finns porslin och full utrustning.

Efter dop eller begravningsgudstjänst

Efter dop eller begravningsgudstjänst i kyrkan kan det kännas bra att få fortsätta samvaron i församlingsgården, utan transporter eller parkeringsproblem. Vid dop eller begravning kostar det inget att låna salen, men den måste förbokas. Efter sammankomsten städar du själv.

Förvaltningar, organisationer och föreningar

Förvaltningar, organisationer och föreningar kan hyra våra lokaler för exempelvis fortbildningar och konferenser. Kontakta expeditionen för kostnadsförslag.

Information och bokning

Kontakta expeditionen på telefon 040–27 93 00.